Recenze dennik.cz

16. června 2007 v 13:25 | Elis123 |  ○○Recenze- Praha- 03.06.07

My Chemical Romance poprvé vystoupili v České republice

PRAHA - Americká hudební skupina My Chemical Romance v neděli zahrála pro zaplněnou pražskou T-Mobile Arenu.
Při své první návštěvě České republiky kapela oblíbená zejména generací teenagerů nabídla písně z aktuálního alba The Black Parade i starší hity. Vstřícné publikum aplausovalo hlavním hvězdám i kanadské punkové předkapele Billy Talent a písním z jejich úspěšné desky Billy Talent II.
Pětice My Chemical Romance ze státu New Jersey, která je jedním z nejpopulárnějších představitelů hudební emo-punkové scény, přišla na pódium krátce po 21:00 a během zhruba devadesátiminutového vystoupení zahrála mimo jiné úspěšné singly Welcome to the Black Parade, I Don´t Love You, Famous Last Words nebo Teenagers z alba The Black Parade. Jeho ústředním motivem jsou pocity mladého muže, který se vyrovnává se skutečností, že onemocněl rakovinou.
Zpěvák Gerard Way s typickým tmavým make-upem během vystoupení energickým způsobem povzbuzoval k potlesku převážně dívčí publikum a show doprovázel nadšený jásot a tanec. Koncert se měl původně konat ve Veletržním paláci, podle zástupců pořádající agentury D Smack U však kapacita nestačila velkému zájmu o lístky. Skupina byla údajně tak nadšená zájmem o své vystoupení, že z vlastního honoráře vyčlenila zhruba 210 000 korun na pořízení dalších světel na dnešní koncert. Využít při něm plánovala i část technického vybavení George Michaela, který měl v T-Mobile Areně vystupovat v sobotu. Jeho koncert však byl zrušen kvůli vážné nehodě kamionu s technikou na trase Bukurešť-Praha.
U zrodu kapely My Chemical Romance stál zpěvák Gerard Way, první album I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love vydali v roce 2002. Druhé album vyšlo o dva roky později, dostalo název Three Cheers for The Sweet Revenge a obsahovalo singlové hity I´m Not Okay a Helena. Během loňského roku pak My Chemical Romance natočili alba Life on the Murder Scene a The Black Parade, jejichž úspěch jim přinesl obrovskou popularitu zejména v USA a Británii. Skupinu v současné době tvoří vedle zpěváka Gerarda Waye kytaristé Frank Iero a Ray Toro, baskytarista Mikey Way a bubeník Bob Bryar.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.